Sosiaalista mediaa tunkee joka paikasta. Kesti tovin ennen kuin tajusin että aijaa - tämä nykyajan normaali kanssakäyminen verkossa on hienosti sanottuna sosiaalista mediaa. Ruokakenttä se vasta sosiaalistamediaa täynnä onkin, on keskustelupalstaa ja blogaajaa niin yksityishenkilöiden kuin yritystenkin.
Ruokablogaajien kanssa käytiin taannoin tosi kiinnostavia keskusteluita siitä, että varteenotettavista blogeista on noussut uusi "mahti" perinteisten toimittajien rinnalle. Kuka vaan voi ryhtyä nyt ruokablogaajaksi, sana on vapaa, ei tarvitse käydä läpi toimittajakouluja ja kilpailua arvostettujen ruokalehtien toimittajaksi pääsystä. Ja mikä hauskinta: toimittajat ovat alkaneet käyttää blogeja materiaalin, juttujen ja ideoiden lähteenä. Sosiaalinen media antaa kaikille mahdollisuuden olla "ruokatoimittaja".
Mekin ruokakulttuuriohjelmassa tehtiin jo vuonna 2008 ensimmäiset kokeilut sossumediasta, kun perustin Kouluruokavaalit Facebook sivut ja käynnistettiin verkossa Kouluruokavaalit kampanja kunnallisvaalien alla. Silloin saatiin muutamaan sos.mediassa pyörivään vaalikoneeseen kouluruokakysymys jne. Monilla ehdokkailla oli jo omat naamakirjasivut ja jotkut blogasivat. Homma räjähtää varmasti ihan eri svääreihin tänä syksynä kun ryntäys arkadianmäen posteihin alkaa. Ruotsissa jo 71% kansanedustajista kuuluu Facebookiin, ja Twitteriäkin käyttää jo joka kuudes, kertoo Svenska Dagbladet. Perässä tullaan.
Ruokapuhe elää nykyään verkossa, Sre:kin kertoo siitä enemmän lisää maaliskuussa. Kiinnostavaa...
Syömään!
3 viikkoa sitten
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti