- Jorma Ollilan oma missio on muuten lisätä reippaasti luomuviljelyä omalla 50 ha peltoalalla.
Kuulimme miten suomalaisesta hanavedestä tehdään brändi.
Hanaveden käyttäminen on pieni valinta mutta sillä on valtavia positiivisia seurauksia. "Fiksu juo hanasta" -kampanjaan halutaan kaikki suomalaiset mukaan. Wonder water hankkeen kautta ensi vuonna design pääkaupunkivuoden aikana vesi tulee näkymään joka päivä Helsingissä jotenkin, se näkyy kouluissa, urheilumaailmassa, helsinkiläisten arjessa.
Immu Kärkkäinen EkoCentriasta toi välineitä luomun edistämiseen kouluruokailuun. Portaat Luomuun ohjelma ja Ympäristöpassi ovat konkreettisia jo olemassa olevia keinoja luomun edistämiseen. Luomu päätyy lautaselle vain strategisen päätöksen kautta!
Netcycle vaihto- ja lahjoituspalvelu pureutuu ylikulutuskulttuuriin. He ovat perustaneet kierrätys-, vaihdanta- ja lahjoitussaitin, nyt käyttäjiä on jo yli 20 000. Yhteisöllinen kuluttajuus -trendi voimistuu mailmalla kaiken aikaa.
ProKala otti "särkikaloista gourmet ruokaa" -haasteen vastaan, ja he perustavat haastekamppiksen suomalaisille ravintoloitsijoille ja tuotekehittäjille touko-syyskuussa nostaakseen särjen ja muut vähempiarvoiset kalat suomalaiseen ruokapöytään. (sre päätösjuhlassa meillä oli muuten tosi hyvät särkiherkut...)
Saaristo-ooppera Länsi-Turunmaalla on ottanut haasteen vastaan hiljaisen turismin edistämisessä ja kotimaisen kulttuurin viemisessä ostoslistalle.
Santtu Hulkkonen Cleantech Finlandista: meillä visio viedä cleantech sinne missä sitä eniten tarvitaan. Asiantuntijoista puristetaan uusimmat ratkaisut maailman polttavimpiin kysymyksiin. No, nythän kysyntää riittää!
Tänään on perustettu yritys jonka tavoitteena on auttaa yrityksiä viemään vihreä liikkuminen osaksi yritysten politiikkaa..
Kaikkea tätä ja paljon muuta, päätän täältä tähän.
Ai niin, mun lupaus on opettaa lapsia käyttämään roskakalaa ruokana, aloitetaan kalan perkauksesta. Ja toinen koppi: soita mummolle. Soitan heti!
Kuulostaa siltä, että nyt on vauhti päällä.
VastaaPoistaHienoa!