Luomupäivässä eilen selviteltiin luomua kuluttajan silmin. Luomun viestintä lähtee uusille urille yhteisen luomuviestintästrategian ja brändioppaan myötä. "Luomu - Kaikkea hyvää!" on uusi luomualan yhteinen ydinviesti.
Luomun brändi syntyy pitkän työn tuloksena, ei yhden hankkeen ansiosta, mutta nyt yhteen on kerätty brändin ainekset... Suomalaisen luomun brändi tiivistyy EU:n lehtimerkkiin. Luomun brändiviestit on tiivistetty nyt neljään sanomaan:
- hyvää puhtaasti
- hyvää eläimille
- hyvää makua
- hyvää huomiselle
Mikä maaseudulla on kaikkein tärkeintä?, kysyi Sitran Maamerkit ohjelma äskettäin - suomalaiset vastasivat että lähi - ja luomuruoka. Kuluttaja haluaa, ja on jopa valmiimpi maksamaan luomusta enemmän kuin pari vuotta sitten.
Elämme jännittäviä aikoja näin ministeriön virkamiehen näkökulmasta. Mitähän siellä seuraavassa hallitusohjelmassa on, luomu jossain muodossa aivan varmasti! Tarttis kääriä hihat meillä hallinnossakin...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti