- palveluiden ja viennin edistäminen
- matkailun ja investointien edistäminen
- Suomen houkuttelevuus kv ammattilaisten keskuudessa
- suomalaisten kansallisen itsetunnon kohottaminen: otetaan maailmassa paikka, joka meille kuuluu ja hieman enemmän
Drink Finland.Järvet juotaviksi ja luomua pöytään, oli ryhmän ydinajatuksia. Suomalaisten luontosuhde on erityinen. Suomen puhdas luonto on kv. bränditutkimusten mukaan Suomi-kuvan selkein ja vahvin erottava tekijä. Käytännön askeleina brändiryhmä suosittaa, että maatalous siirretään luomuun ja vesistöt juotaviksi. Luomua 50% koko tuotannosta.
Kuka tekee suomi-brändin? Kaikki suomalaiset. On kaikkien suomalaisten asia tehdä Suomi-kuvaa. Raportti on lähtölaukaus ja suunnan osoitus. Se on esimerkki siitä minkälaisia asioita tulisi tehdä, jotta olisimme vahvempia maailmassa. Raportissa on hahmoteltu tavoitemielikuva ja se mitä jokainen suomalainen voi tehdä. Homma ei ole vaikeaa sillä suomalaiset ovat kansa, joka ratkaisee ongelmia paremmin kuin mikään muu maa.
Suomi on maa jolla on vahvuuksia ja osaamista juuri niillä alueilla mitä maailmalla eniten tällä hetkellä kaivataan. Tätä samaa olen viime aikoina paasannut eduskunnassa, meillä on välineet joita ei saa rapauttaa ja joista muut maat vasta haaveilevat.
Brändiryhmän suositukset ovat kolme juttua: Suomella on
- tarjota maailmalle kykyä neuvotella jotta maailma olisi parempi paikka elää, (ratkaisukeskeisyys)
- tarjota maailmalle puhdasta vettä ja ruokaa sekä niihin liittyvää osaamista (luontosuhde)
- tarjota maailmalle parasta opettamista ja oppimista (koulutus)
Kääritään hihat, kaikille on tehtävä. Menkää verkkoon ja lukekaa raportti!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti