Näin sivusta seuraajana ajattelen, että lihayhtiön liiketoimintaa kyllä hyödyttäisi lisääntyvä kuluttajan luottamus heidän toimintaa ja brändejä kohtaan; toisin sanoen hyvä maine lisääntyisi ja se taas tuottaisi yritykselle lisää arvoa.
Nykyään puhutaan kovasti raaka-aineiden jäljitettävyydestä, auditoidusta ja eettisestä toiminnasta, jossa niin ruokaketjun eläimet kuin ihmisetkin ympäristön ohella voivat hyvin. Noita yhtiöiden kommentteja lukiessa tuli kieltämättä sellainen olo, että onko jotain salattavaa kun lehtimiestä ei voi mukaan tarkastusreissulle Brasiliaan ottaa. Saiko yhtiön maine nyt kolhun?
Juhanin mulleja |
Olemme niin etääntyneitä lihantuotantoketjusta (ja muistakin ruokaketjuista), että täysin luonnollinen asia muuttuu luonnottomaksi. Jos porsiva emakko, ähkyyn kuollut lehmä tai kalkkunan teurastus olisi jokapäiväinen näky kotikulmilla, saattaisi suhtautuminen olla toinen. Siksi varsin hyvin ymmärrän lihatalojemme haluttomuuden päästää kansaa tai lehdistöä tuotantoketjuunsa tutustumaan - vaikka niihin ilman muuta pitäisi päästää, koska asiat hoidetaan kunnolla ja oikein, Suomessa. Entäs siellä Brasiliassa sitten?
Hesarin juttusarja jatkuu huomenna, sitä odotellessa on lähdettävä ostamaan Juhannuksen grilliherkkuja ...
Jännittävää, mitä toimittajat saavat selville, ja hienoa, että selvitetään! Antaa suomalaisille taas lisää tietoa siitä, mitä syövät ja mahdollisuuksia valita.
VastaaPoista